Nieposiadanie sklepu internetowego w 21 wieku to skazanie swojego biznesu na porażkę. Czasy, gdy wystarczyła reklama w radiu, telewizji, banery reklamowe czy ulotki mamy już dawno za sobą. Dzisiaj dominuje internet, a każdy, nawet drobny, lokalny, biznes powinien być obecny w sieci. Absolutnym minimum wydają się konta w popularnych mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy Twitter. Bez tego kontakt z potencjalnymi odbiorcami naszych usług czy towarów będzie bardzo utrudniony i zawsze będziemy krok za konkurencją, która o to zadbała. Media społecznościowe to jednak zaledwie wierzchołek góry lodowej marketingu w naszych czasach.

Wiele firm, ale także osób prowadzących drobne działalności gospodarcze, jak na przykład trenerzy personalni czy fizjoterapeuci posiadają własną stronę internetową, która zawiera zwykle opis świadczonych usług, podaje kontakt i inne tego typu dane. Dodatkowo bardzo często już nawet tacy mikro-przedsiębiorcy decydują się na utworzenie dedykowanego bloga dla danej niszy, który będzie utrzymywał kontakt z ich odbiorcami oraz zaprezentuje ich wiedzę. W tym miejscu pojawia się często współpraca z copywriterami, którzy zapewniają treść, bo przecież nie każdy ma „lekkie pióro” do pisania bloga.

Ten przykład pokazuje, że świadomość konieczności bycia obecnym w przestrzeni internetowej pojawia się już na najniższym szczeblu mikro-przedsiębiorców. Większe marki zwykle podejmują współprace z pełnoprawnymi agencjami, które zajmują się zarządzaniem kontami marki w mediach społecznościowych, blogami oraz wszystkimi działaniami związanymi z pozycjonowaniem stron w wyszukiwarce, a także wszystkimi działaniami „offline,” a więc poza internetem.

Żyjemy w czasach, gdzie każda firma powinna zadać o budowanie świadomości w Internecie. Firm które robią to dobrze jest niewiele, choć szczęśliwie przybywa ich z każdym rokiem. Wśród stron, które mają wszystko czego potrzebuje dobrze działająca firma w naszych czasach można wymienić chociażby sklep internetowy EasySurf. Na stronie znajdziemy wszystko czego moglibyśmy oczekiwać jako klient. Mamy podany kontakt bezpośredni, a więc telefon, maila, ale też możliwość kontaktu w mediach społecznościowych. Znajdziemy pełen opis oferty wraz z tematycznym blogiem, a strona prowadzona jest w dwóch językach.

Natomiast to co najważniejsze jest na końcu, a więc przedstawienie zespołu instruktorów czy pozostałych członków budujących portal. Ponadto pokusili się o dodanie ich misji, co jasno i klarownie informuje odbiorcę czego możemy się spodziewać.